24 Ekim 2016 Pazartesi

İtalya Turu

Merhaba,
Tura katılmadan kendi imkanlarıyla İtalya turu yapmak isteyen ama yapamayan arkadaşlar için kendi deneyimlerimi paylaşmanın faydalı olacağını düşündüm. İlk olarak uçak biletlerini,kalacağınız otelleri ve araç kiralamayı hallettikten sonra İdata'dan vize başvurusu yapıyorsunuz. Vizemiz çıktıktan sonra yollara düşebiliriz.

"Güzergahımız: Roma-Vatikan-Siena-Floransa-Pisa-Venedik-Verona-Sirmione-Milano"

Roma :

"Aeroporto Roma Fiumicino "Leonardo da Vinci" (FCO) Havaalanı"'nda indik.

İlk gün kiraladığımız aracı almak için havaalanının dışındaki servisler bizi araç kiralama yerine götürdü. Eğer ehliyetiniz yeni çıkan ehliyetlerden değilse belli bir miktar para ödemek zorunda kalıyorsunuz. Bu bize kötü bir sürpriz oldu.Biz Aurelio bölgesinde kaldık, tavsiye ederiz,hem merkeze yakın.Sonra başladık Roma'yı keşfetmeye. Tabiki ilk durağımız "Collesium" oldu.Yolların kenarında küçük otopark fişi için makineler var. Oraya bozuk para atıp onu araç camının içine koymanız gerekiyor. Benzin istasyonları self servis, kimsecikler yok kendiniz dolduruyorsunuz.Belki 10 istasyondan 1 tanesinde bir çalışan bulabilirsiniz. Su istediğinizde sodaya benzeyen bi su veriyorlar. Gazsız Su diye belirtmek zorundasınız.

Bu arada eğer araç kiralayacaksanız yanınıza mutlaka iyi bir navigasyon alın derim. Navigasyon sayesinde, kaybolup boşa zaman kaybetmedik.Bu arada Roma'ya 2 günümüzü ayırdık.Roma'da mutlaka yapılması gerekenler: Kolezyum'a, Piazza Venezia Meydanına, Aşıklar Çeşmesine, İspanyol Merdivenlerine, Corte di Cassazione'ye,Castel Sant'Angelo'ya gitmek ve Dondurma, Pizza yemek. Bence en güzel pizza Margarita'ydı. Dondurmalar ise bir harika.Limonlu dondurmayı deneyin derim.Yazın gidecekseniz güneş gözlüğü ve şapka şart ama her an yağmurda yağabilir.Hava durumunu kontrol edin.

Fotoğraflarımdan bazıları şu şekilde:

Vatikan :

Öncelikle şortla ve kısa kollu kıyafetle içeri almıyorlar, gitmeden önce orada üstünüzü kapatacak bir şeyler veriyorlar diye okumuştuk ama bize vermediler. Ona göre gitmekte fayda var.

Siena :

Benim gözde mekanım Siena. Yılın belli dönemlerinde at yarışları yapılıyormuş. Büyük bir meydanı var, Şehir merkezine geldiğinizde nerede bu yer diye bakınıyorsunuz.Alana çıkmak için insanları takip edip metro gibi bir yerden yürüyen merdivenlerle çıktık hatta çık çık bitmedi. Sonra bizi karşılayan manzaralar :

Floransa :

Siena'dan çıkıp akşam Floransa'ya geçtik.Sokaklarda müzik şöleni var. Köprünün manzarası çok güzel. Otopark ücreti çok pahalıydı. Saat başına ücret alıyor.

Pisa :

Ertesi gün Pisa'ya geçtik. Pisa bir şehirmiş. Pisa Kulesi de bu şehrin içindeymiş, Bitişiğinde Pisa Katedrali ve etrafında da bir sürü yapı varmış. Hiç bilmiyorduk :) Çok sıcak bir şehir. Pisa magneti alacaksanız Pisa Kulesinden uzaklaştıkça ucuzluyor. Sakın hemen kulenin ordan almayın :) Çimlere uzanıp poz veremiyorsunuz, çimlere basmak yasak.

Venedik :

Pisa'dan çıkıp akşama doğru Venedik'e gittik. Tabi ki Venedik' e gidip gondola binmezsen olmaz. Tiyatro maskeleri meşhurmuş, Diğer yerlere göre fiyatları daha uygun.

Verona :

Venedikten çıkıp Verona'ya geçtik.Beni en çok şaşırtan Verona oldu nedense. Takım elbisesiyle klasik kıyafetlerle bisiklete binip işe giden bir sürü insan vardı. Akşam opera vardı,tarihin içindeymişsiniz gibi bir yapısı var. Bir de Romeo & Juliette aşkı Verona'daymış. Juliette'nin evini ziyaret ettik. Evine giren koridorda bütün aşıklar isimlerini duvarlara yazmışlar, kalbinin kilidini buradaki demirlere kilitleyenler de var. Herkesin evin bahçesindeki Juliette heykelinin sağ gögsünü tutmasının sebebiyse; dokunanın aşk hayatında mucizelerin gerçekleşiyor olmasıymış.

Sirmione :

Verona'dan çıkıp Sirmione'ye geçtik, Büyük bir kale,üç tarafı denizle çevrili. Çok sıcak ve sempatik bir yer. Burada dondurma yemeyi unutmayın.Kalenin içinde gezmek için kırmızı trenlere binebilirsiniz.

Milano:

Sirmione'den Milano'ya geçtik. Devasa yapılar var, Neden modanın başkenti dendiğini anlıyorsunuz. Ünlü bir caddesi var, caddenin sonunda Milano Katedrali yer alıyor. Kadraja sığsın diye baya bir uzaklaşıyorsunuz. Caddede Spontini diye bir pizzacı var. Oturma yeri yok ayakta masalarda yiyorsunuz ama çok güzel pizzaları var.

Milano son durağımızdı, ertesi gün Milan Malpensa Havalimanı (MXP)'ndan uçağımıza atlayıp dönüş yoluna geçtik.Aracı Roma'dan alıp Milano Havaalanına bıraktığımız için ekstra ücret ödüyoruz.Benzin deposunu full doldurup, aracı tabelalarda belirtilen havaalanının otoparkına götürüp, anahtarı büroya teslim ediyorsunuz.Herhangi bir sıkıntı yoksa, aracı kiralarken kartınıza koyduğu blokeyi kaldırıyor.Herkese iyi tatiller dilerim.